24-01-07

Het verhaal

PIC_0007-7PIC_0002-2PIC_0003-3PIC_0009-9PIC_0005-5PIC_0008-8







In juni 2005 koop ik bij Aldi Zemst een laptop van het merk Medion, MD95500. Ik ga ervan uit dat ik een zeer goede laptop, met een goede configueratie tegen een goede prijs heb gekocht (1600 EUR).

Helaas, had ik geweten wat er me nog allemaal te wachten stond ....

 

Eind december 2005 crasht de harde schijf, tijdens het uitvoeren van een systeemherstel. De dienst naverkoop wordt gedaan in Belgie door GSC (www.gsc.be). Interessant, want dicht bij mijn woonplaats en zelf op zaterdag te bereiken.

 

Begin januari 2006 wordt de laptop binnengebracht. Meer dan een maand later heb ik nog steeds geen nieuws van GSC en bel ik zelf. Blijkbaar hadden ze de laptop ingeschreven op iemand anders en niet op mijn naam. Gelukkig had die persoon gezegd dat de laptop niet van hem was (of misschien had ie dat beter gedaan, zodat ik nu niet alle problemen had). Aldus had mijn de eigenaar teruggevonden. Eenmaal de laptop opgestart, zie ik dat de instellingen volledig gewijzigd waren, maar gelukkig hadden ze de gegevens kunnen recupereren. Er werd gezegd dat er een nieuwe harde schijf in zat. Helaas : ik had de gegevens van deze schijf opgeschreven : het was dezelfde schijf. Bovendien hing op de laptop een kanjer van een klever die er totaal niet af te krijgen was zonder de laptop te beschadigen. Dus terug naar GSC : hebben ze daar met 2 mensen 10 minuten met een natte dak zachtjes staan wrijven. Gelukkig zonder schade en zonder klever teruggekregen.

 

Vervolg van het verhaal : enkele maanden later begint plots het scherm lastig te doen : overal verticale strepen . Ik tracht terug GSC te contacteren, maar blijkbaar zijn deze intussen door Aldi of Medion ontslaan. We moeten nu bellen naar Medion in Nederland via een 070 nummer !! En die Nederlanders spreken een volledige andere taal dan Vlamingen, wees daar maar zeker van ! Maar geen probleem, de laptop wordt opgehaald, hersteld en teruggebracht.

Dit heeft meer dan een maand geduurd. Uiteindelijk krijg ik die terug , al moest ik daarvoor 's avonds zelf naar de werknemer van de koerierdienst rijden.

Enkele maanden later: terug het scherm, met dezelfde problemen. Terug naar Medion via 070 nummer gebeld. Terug ophalen , herstellen en terugbrengen. Nu via een Nederlandse koerierdienst Ritmo (www.ritmobv.nl). Opgelet : als je ooit in aanraking komt met deze koerierdienst. Ze kennen hun weg niet in België of willen die niet kennen. Je bent verplicht om op hen te wachten vanaf 8 uur 's morgens tot 18 uur 's avonds. Maar wie zie je niet ? Juist, je begint te bellen naar Medion, maar om 16 uur is daar niemand nog die je een deftig antwoord kan geven. Aldi Zemst klantendiens sluit ook al om 16 uur. Moet ik dan nog wachten tot 18 uur of niet. Dan maar rechstreeks de koerierdienst in Nederland bellen: en joch, we komen morgen langs. Tiens ? Zeker? Dat was toch voor vandaag gepland ? Joch, ja, maar ik zie dat de chauffeur het niet gevonden heeft , of zoiets. Hij probeert morgen nog eens. Doei !

De laptop komt uiteindelijk toch terug en alles funktioneert. Toch heb ik er meer dan een maand moeten op wachten. Zou dit het einde zijn van alle ellende ?

 

Neen ! Want enkele weken later terug pech met het scherm: terug de verticale strepen ! en terug bellen en nogmaals bellen met Aldi Zemst, Medion Nederland en de koerierdienst Ritmo. De problemen zijn nog erger geworden. Iedereen praat met iedereen, maar een simpele oplossing op de dag zoals afgesproken , lukt niet. Met de nodige vertraging, krijg ik de laptop terug. Ik bespaar je de details, maar terug meer dan 1 maand om het scherm te vervangen.

 

En wat gebeurt er ? Jawel, terug problemen met het scherm! Nu is mijn geduld op en ik stel Aldi Zemst en Medion voor een ultimatum : ofwel een goede oplossing,ofwel geld terug. Ze kiezen voor een laatste keer herstel. Maar als ik zeg dat dat blijkbaar geen goede oplossing kan zijn , want een scherrm dat op ongeveer 6 maanden tijd, 3 maal defekt is, stelt toch vragen ....

 

Uiteindelijk stellen ze voor dat de laptop met het slechte scherm wordt omgeruild tegen een nieuwe laptop, en dat de oude schijf in de nieuwe laptop wordt gestoken. De oude laptop wordt opgehaald, met de nodige problemen terug door Ritmo.

 

Enkele weken later krijg ik plots mijn oude laptop met een nieuw scherm terug. Rarara ? Terug bellen zeker en vragen wat er gebeurt is. Een vergissing mijnheer, we bezorgen je zo vlug mogelijk de nieuwe laptop.

Enkele dagen later krijg ik, terug met de nodige problemen bij Ritmo, de nieuwe laptop. Ik geef de oude af, maar behoud mijn harde schijf. Zoals zelf door Medion voorgesteld. Tof, want nu heb ik twee harde schijfen (een reserve mocht ik ooit nog een probleem hebben). Wat ze niet willen is , dat ik eerst alles test terwijl de koerierdienst wacht. Dat kan niet, mijnheer !

 

Maar wat blijkt ? Bij het openen van de doos, voel ik geen sticker. Ik haal de laptop eruit en achteraan zie ik twee grote krassen en een vijs dewelke verkeerd terug is ingevezen. Onmiddellijk bel ik terug naar Medion en de koerierdienst zodat de chauffeur stante pede terug komt . Maar dat kan niet mijnheer.

Bij nader toezien blijkt dat de twee interne geheugenplaatsjes (samen goed voor 516 mb) gewoon ontvreemd of gestolen zijn.

 

Terug naar Medion gebeld : mijnheer,  we bezorgen je zo vlug mogelijk een nieuwe laptop. Aldi Zemst geeft het op en zegt dat ze willen terugbetalen, maar deze kans hadden ze enkele weken terug ook, maar wilden ze niet. De voorgestelde oplossing was een mooie geste vonden ze. Ja maar nu sta ik nog verder .... een laptop zonder intern geheugen.

 

Conclusie: koop een laptop voortaan in een deftige winkel, met een deftige dienst na verkoop. Medion en Ritmo zijn amateurs. Aldi laat je in de kou staan, wat ze ook maar beweren. Aldi schakelt je gewoon daar naar Medion.

 

Medion ? Nooit meer !

Intussen zijn we januari 2007 .... binnenkort zou ik een nieuwe laptop met intern geheugen krijgen, de koerierdienst zal een korte tijd wachten opdat ik een en ander kan controleren.

Als ik alles samentel heb ik deze laptop tussen juni 2005 en januari 2007, ongeveer 5 maanden al moeten missen.

 

Heeft Medion of Aldi al een schadevergoeding voorgesteld ? Neen .....

16:55 Gepost door 0 in Algemeen | Permalink | Commentaren (17) |  Facebook |

Commentaren

Zal hier zeker rekening met houden!!!

Gepost door: Patrick | 24-01-07

Hallo ! Het is ongelooflijk welke langdurende ellende je kan meemaken. Met zo'n boeiend maar droef verhaal kan je gerust naar de pers stappen en er tevens een docu-soap van laten maken voor TV, dan kan het nog wat opbrengen voor jou. In alle geval wensen wij jou veel succes voor de toekomst en dat je bespaard moge blijven voor verder computeronheil.

Groetjes.

Gepost door: Jeroen | 24-01-07

Zelfde miserie Enkele weken geleden merkte ik op dat er ook bij mij een pixellijn is uitgevallen. Ik heb exact dezelfde laptop gekocht in dezelfde periode. Ik was tot voor kort nog zeer tevreden van mijn aankoop. Mijn laptop is nog nooit binnengeweest voor een herstelling. Oorspronkelijk was ik ook van plan om mijn laptop naar GSC te brengen voor reparatie, zoals staat beschreven op mijn garantiebewijs. maar na het lezen van jou ellende en ervaringen neem ik toch genoegen met dat ene lijntje dat is uitgevallen.

groetjes,

een Maarten die treurt om zijn beeldscherm

Gepost door: Maarten | 07-02-07

Dezelfde miserie Onze laptop ook gekocht 2005 aan 1600 euro in Aldi Sint Joris Winge , heeft dezelfde fout als vorige mijnheer . ook allemaal vertikale lijnen . Zijn al dagen aan het bellen om te vragen wanneer ze hem kunnen ophalen . Maar helaas zijn we nog niet veel verder geraakt . Altijd hetzelfde antwoord : bel in de loop van de dag nog eens terug , momenteel te druk . en zo gaat dat telkens door . Tot nu toe nog geen aansluiting gekregen . Conclusie , koop een laptop in een deftige zaak met een deftige hersteldienst . Voor ons nooit geen Aldi meer !! Groetjes

Gepost door: Hilaire | 16-02-07

ONGELOFELIJK Nu ik dit allemaal lees hier...gewoonweg ongelofelijk en vooral SCHANDALIG!! Ik heb mijn laptop, ook de MD 95500, gekocht in de Aldi van Diepenbeek in juni 2005. De zomer van 2006 begonnen de problemen met mijn beeldscherm. De ene pixellijn na de andere viel uit. Maar omdat ik mijn garantie niet meer vond (stom van mij, maar toch), ben ik nooit op zoek gegaan om dit te laten herstellen. Mijn laptop werkt nog steeds perfect nu eigenlijk, maar mijn monitor is een traliewerk. Een film kijken of iets fatsoenlijks grafisch doen is quasi onmogelijk. Echt schandalig. Maar als ik hoor dat diegenen die hem wel hebben proberen laten te herstellen door Medion nog steeds geen oplossing hebben? Sorry, voor mij nooit meer medion!! Ik heb dan wel een fucked up scherm nu, maar heb tenminste wel 3 jr nonstop van mn laptop gebruik kunnen maken. Terwijl anderen precies het merendeel zich hebben kunnen ergeren aan de geweldige medion service en ze konden wachten toch hun laptop gefixed was. Ik doe het nog wel eventjes met deze laptop tot het scherm volledig de geest geeft, en dan haal ik wel een nieuwe, maar niet meer in de Aldi.

Groeten van een misnoegde Medion - Laptop - gebruiker

Gepost door: Morse | 18-11-07

Ook hier dezelfde problemen in september vorig jaar zijn ook bij mij de eerste 2 verticale lijnen tevoorschijn gekomen.
Via de site van medion heb ik enkele mails verstuurd, met als laatste reactie de vraag om
telefonisch contact op te nemen ...

maar wat haalt het uit als ze de telefoon niet opnemen?

Hier zit ik nu met kapotte laptop van 1500€.

Wat een service ... voor mij nooit meer medion!!

Gepost door: Tom | 02-01-08

zelfde probleem, maar hoe op te lossen?
Ander scherm?
Andere grafische kaart?

Gepost door: guy | 08-12-10

Was toevallig aan het zoeken naar beeldschermen voor mijn Medion Laptop md95500van de aldi die al een poosje in de kast staat met een niet functionerend beeldscherm vele zebrastrepen waardoor fatsoenlijk werken niet mogelijk is.
Is er iemand die weet of Medion /Aldi hier nog iets mee doet gezien de enorme zelfde problemen die er zijn bij vele klanten.

Gepost door: Elbert | 12-12-10

Ik zit met een DVD/VCR recordercombinatie die stuk is, Wie, waar en hoe moet ik de dienst bereiken om mijn herstelling of vervanging uitgevoerd te krijgen, naam en adres ????

Gepost door: Jozef Verhaert | 12-04-11

Beste,

Had ook problemen met lijnen op het scherm.
Het begon met een lijntje vertikaal en werd met de tijd steeds erger.
Had ook kontakt met de herstellingsdienst maar na hun remedies en voorstellen gehoord te hebben heb ik ervoor gekozen zelf op zoek te gaan naar een nieuw scherm en het zelf te plaatsen.
Dit verliep zeer makkelijk en voor ongeveer 120€ heb ik een goed werkend scherm.
Verder werkt de laptop goed op de wifi na die nooit gewerkt heeft,dit heb ik opgelost door een externe usb wifi zender.

Gepost door: gipsy | 28-04-11

Beste,

Ik heb zelf ook een medion laptop. Een van de eerste garde en ook bij aldi aangekocht.

Heb de laptop ondertussen bijna 10 jaar en tot heden toe nog nooit geen grote problemen met het ding onder vonden. Het enige wat na 10 jaar niet meer werkt zijn bij mij de USB poorten. Zelf vorig jaar een groot onderhoud eraan gedaan. intern werkgeheugen uitgebreid naar 2 Gb en hardeschijf naar 250Gb. Processor trekt het nog net maar fuctioneerd nog immer.

Dus ja aan mijn zijde hoor ik ook vaak medion problemen maar ook kennissen van mijn die erbij zweren en zelfs van Acer naar medion zijn overgestapt.

Elk merk zal wel een slechte productie lijn ertussen hebben zitten maar wou alleen zeggen dat niet alles van medion slecht geproduceerd is. Wel vervelend dat je er juist zoveel problemen mee hebt.

Gepost door: elwin | 17-05-11

Haha, ik ben blijkbaar niet de enige! Ik heb hem overigens nog steeds, maar hij roest nu weg in de kast. Mijn macbookpro is de perfecte vervanger...

Gepost door: Dave | 01-02-12

Ik heb een Pc >Medion gekocht en heb geen productiecode gebregen voor mijn voorgeinstalleerde office voor student.Ik heb er reeds meermalen om gevraagd zowel bij Aldi als bij Medion.
Nog steeds geen zinning antwoord

Gepost door: Backx clement | 28-01-14

Ik zoek nog een MD95500 en hij hoeft het niet meer te doen maar mijn scherm is gebroken dus wil deze dan ombouwen.
Dus als je hem weg doet ?????

Gepost door: Ad | 04-06-14

Geachte, reeds einde November heb ik mijn Medion PC ter reparatie binnen gebracht in Leefdaal.
Tot op heden is deze PC nog steeds niet bij ons thuis afgeleverd (Hopelijk is hij dan herstelt)

Moet ik ook 2 jaar wachten voor de levering. Beter een andermerk gekocht . HP - Apple.

Dank U nogmaals Medion voor de slechte dienst verlening.

Gepost door: Van Espen | 19-12-14

Nogmaals geen reacte.

Waar blijft mijn PC.

Moet ik ergens een PC gaan huren en de kosten doorrekenen aan Medion?

Is dit de policy van Medion? Dank U nogmaals voor de gigantisch goede service????????

Gepost door: Van Espen | 20-12-14

bedankt voor de goede tips

Gepost door: dakisolatie aanbrengen | 24-12-14

De commentaren zijn gesloten.